Ongelmatilanteessa ota meihin yhteyttä Vikailmoituslomakkeella. Käsittelemme viestisi ja palaamme asiaan sähköpostitse.
Muissa kuin häiriöasioissa ota yhteyttä osoitteeseen asiakastuki@fluentprogress.fi. Jätäthän myös yhteystietosi.
Asiakastukemme palvelee myös puhelimitse arkisin klo 9-16.
Puh. 029 1700 860*
* Puhelun hinnat ovat 8,35 snt/puh + 14,88 snt/min (alv 24 %) kotimaan lankaliittymistä ja matkapuhelimista. Ulkomailta soitettaessa hinta määräytyy paikallisen operaattorin hinnaston mukaisesti.
Usein kysytyt kysymykset
Toimitamme Fluent Kunto -järjestelmän SaaS-palveluna (Software as a Service), jolloin sinun ei tarvitse investoida palvelinlaitteisiin, ohjelmistoihin tai järjestelmän ylläpitoon. Olethan yhteydessä myyntiimme: +358 29 170 1120 / myynti@fluentprogress.fi, jotta voimme kertoa lisää ja katsoa tarpeisiinne sopivan ratkaisun.
Fluent Kunto -palveluun kuuluu sekä selainversio että Android-sovellus. Tarvitset siis:
- Internet-yhteyden
- Verkkoselaimen (esimerkiksi Firefox tai Google Chrome)
- Kunto-sovellusta varten laitteessa tulee olla internet-yhteyden lisäksi vähintään Android-versio 8.0, Google Play -sovelluskauppa ja vähintään 1,5Gt RAM-muistia.
Fluent Kunto on pilvipalvelu, jonka kustannukset perustuvat käytön määrään. Tyypillisin veloitusperuste on käyttäjäkohtainen kuukausimaksu. Palvelun käyttöönottovaiheessa veloitetaan perustamismaksu, joka kattaa asiakaskohtaiset konfiguroinnit sekä koulutuksen.
Fluent Kunto -palveluun on mahdollista liittää:
- työvaiheiden paikkatietojen keräämiseen kehitettyjä erikoislaitteita, esim. PATI-paikannin
- RFID-lukijalaitteita kulunvalvontaan esimerkiksi lumenkaatopaikkojen yhteydessä
- Ajoneuvoihin integroituja laitteita, kuten esimerkiksi eri valmistajien sirotinautomaatteja, esim. Arctic Machine, EPOKE
Lisätietoa laitteista saat asiakaspalvelustamme asiakastuki@fluentprogress.fi
Kyllä. Teiden, katujen ja liikuntapaikkojen käyttäjille voit jakaa kunnossapitotiedon julkisten näkymien kautta. Mahdollista sovelluskehitystä varten voit jakaa datan rajapinnan kautta. Ota meihin yhteyttä, niin kerromme lisää.
Kaikki luotu data tallennetaan paikalliseen salattuun tietokantaan. Kun verkkoyhteys on saatavilla, tiedot lähetetään palvelimelle käyttäen Secure Sockets Layer (SSL) -salausprotokollaa.
Mobiilisovellus tarkistaa käynnistyessään onko uusi versio ladattavissa ja ehdottaa päivitystä, mikäli uudempi versio löytyy. Ongelmatilanteissa voit poistaa sovelluksen ja asentaa sen sitten uudelleen Google Play -sovelluskaupasta. Verkkosovellus ei tarvitse päivittämistä, vaan Fluent päivittää sen aina tarpeen vaatiessa esimerkiksi uusien ominaisuuksien ilmestyttyä. Päivityksistä voidaan myös sopia erikseen.
Ennen yhteydenottoa käythän läpi seuraavat yleisimmät viankorjaustoimenpiteet:
- Käynnistä sovellus ja laite uudelleen
- Poista Kunto-sovellus ja asenna se uudelleen
- Varmista, että laitteessasi on toimiva verkkoyhteys. Pääsethän esimerkiksi Googlen sivulle?
- Toimiiko sovellus esimerkiksi wifi-yhteydellä, vaikka mobiiliyhteydellä ei toimisikaan ja toisin päin?
- Varmista, että laitteen GPS-paikannus toimii. Löydäthän sijaintisi esimerkiksi Google Maps -sovelluksessa
Mikäli näistä toimenpiteistä ei ollut apua, voit olla meihin yhteydessä häiriöilmoituslomakkeella. Kerrothan viestissäsi millä tavalla vika ilmenee, koskeeko tilanne yhtä vai useampaa puhelinlaitetta ja mitä toimenpiteitä olet jo yrittänyt. Viestissä olisi hyvä olla myös esimerkiksi kuvakaappaus Kunto-sovelluksen Version tiedot -ikkunasta, jonka löydät sovelluksen kirjautumisikkunasta painamalla oikean alakulman Versio-kohtaa.
Fluent Kunto -laitteet käyttävät GPS -paikannusta ja toimittavat sen perusteella sijaintinsa Fluent Kunto -järjestelmään. Paikkatiedot (pisteet ja reitit lisätietoineen) voidaan nähdä järjestelmän karttanäkymiä käyttäen.
Tarkista, että mobiililaitteesi datayhteys sekä GPS -paikannus ovat käytössä. Tarkista myös, että laite on saanut GPS -yhteyden. Kokeile pääsetkö verkkosivuille laitteesi selaimella.
Kunto-palvelussa käyttäjätunnuksia ja salasanoja hallinnoi paikallinen pääkäyttäjä tai pääkäyttäjät, joilla on ylläpitäjän oikeudet järjestelmään. Käännythän siis pääkäyttäjien puoleen salasanan uusimista varten.
Mikäli kukaan pääkäyttäjistä ei pääse sisään järjestelmään, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Ennen yhteydenottoa varmistathan, että paikantimessa on toimiva liittymä ja sim-kortti esimerkiksi kokeilemalla sitä puhelinlaitteessa. Mikäli liittymä toimii, voit olla meihin yhteydessä häiriölomakkeella. Kerrothan viestissäsi miten ongelma ilmenee, milloin paikannin on viimeksi toiminut ja mitä toimenpiteitä olet tehnyt. Lisäksi mukana tulisi olla paikantimen IMEI-koodi ja liittymän puhelinnumero.